Kamsahamida... =)

Tuesday, December 9, 2008

Stesen KTMB Sungkai?

Bulan lepas aku pulang ke kampung, Perak sebelum bergerak ke Penang untuk menghadiri dua kenduri kawen (penatnyer)...Disebabkan kereta hanya satu (Mak Jang tak balik coz anak die SPM) (Pak Lang pulak gi Pahang), so beberapa orang terpaksa menaiki kereta api untuk ke Butterworth..Mereka yang bertuah ialah Mak Ngah dan Fikrie..hehe

Mak Ngah: Jom, kamu teman le Mak Ngah malam ni? Anto kat stesen ketapi

Aku: Malas la..Br sampai petang tadi, penat...Lagipun bukan ader ape pown stesen ketapi tu

Mak Ngah: Ish, sekarang dah canggih dah, Ngah. Udah rel elektrik sampai ke Ipoh. Bukan stesen kayu macam dulu.

Aku: (Berjeda seketika) Ye ke? Macam stesen komuter ke? (dengan wajah yang x percaya)

Mak Ngah: Iye. Moh le.

Malam tu aku, ayah, mak dan mak tok menemani Mak Ngah ke KTMB Sungkai.



~Gambo diamek gune henpon jew~

Aku: Pergh..(Dalam hati)
(Kalo kome orang KL mmg kome x heran, tapi Sungkai ni bukan bandar, taraf pekan lame jew)

Kol 11.28 malam ketapi sampai, lambat 45 minit..Besa la tuh..heh

Tapi aku still tak percaya... Lengkap dengan taxi stand n sume2 la..Hurm..Kemajuan y memberansangkan..

~Sungkai adalah salah satu pekan lama yang terdapat di Perak..lebih kurang Bidor dan Tapah la..Tapi Bidor dan Tapah maju sikit..semenjak pembinaan Sg. Klah Hotspring (ala2 taman tema dah aku tengok dalam utan sawit tu)..Banyak jugak la pembangunan kat tanah kelahiran aku neh...Neway, pasni nak gi merendek Ipoh, x yah dah naek bas, naek ketapi lagi syok..hehe~

0 Kata Mereka:

.::Solat::.