Kamsahamida... =)

Monday, December 29, 2008

Hijrah

29 Disember 2008 bersamaan 1 Muharam 1430H

Apa maknanya nombor2 di atas pada kalian?
Tiada apa2..hanya nombor..
Itu tarikh lahir saya..mungkin
Apa sahaja yang berkaitan dengan diri kalian

Namun bagi aku nombor2 di atas membawa makna dan mengimbau erti penghijrahan dan pengorbanan...

Setiap kali menjelang tahun baru, tidak kira Tahun Baru Hijrah atau Masihi, setiap dari kita pasti akan memasang azam...Ada yang terlaksana dan ada yang hanya terperuk di dalam hati dan minda..sudahnya, apabila menjelang tahun baru yang satu lagi, apabila ditanya tentang azam, jawapannya mudah, "Azam saya adalah untuk melaksanakan azam tahun lepas"..dan jawapan itu mungkin kekal untuk tahun2 berikutnya..

Hijrah Rasulullah dan umat Islam pada 1 Muharam membawa perubahan yang amat besar kepada agama Allah, Islam...Jadi, aku benar setuju hijrah ke arah yang positif akan membawa impak yang positif...Namun, hijrah memerlukan keberanian..Ya, aku akui itu..

Apa pun, aku akan terus berdoa semoga keberanian akan muncul dalam diri, untuk melakukan suatu perubahan yang besar untuk diri aku dan keluarga...

~Tahniah buat sahabat yang bertunang pada hari ini, semoga dengan keberkatan Maal Hijrah, ikatan yang terjalin akan kekal ke jinjang pelamin dan sampai hujung nyawa~

0 Kata Mereka:

.::Solat::.