Kamsahamida... =)

Thursday, January 15, 2009

Hati yang terusik...

Pagi ni ketika bangun dari tidur..aku rase sedih, lesu, penat..terlalu banyak yang berlaku seminggu dua ini yang menerjah minda dan kalbu..Ya, Allah, tuntunlah hati hamba MU ini Ya Allah..

Selesai semua tugas (solat Subuh, mandi, basuh baju y bertimbun, sidai baju, kemas katil)...aku start online, menuju ke destinasi (kisah peri biru)...tempat aku menulis tentang semua..tentang perasaan, tentang manusia lain, tentang kejayaan dan segala-galanya...

Aku tertarik dengan blog seorang rakan, Nik (x BIO-M UMT), sejuk hati membaca segala isi blog yang dihidangkan...dengan halwa telinga Surah Al-Mulk, benar2 menenangkan hati yang sememangnyer tengah berkecamuk..Subhanallah..rase hampir dengan MU..Betapa aku sering jauh dari MU..ampunkan aku Ya Allah...

Kemudian beralih ke blog adek aku, Virtuoso , ade post br (warkah hati)...hurm..tersentuh betul baca warkah dari hati adek...hurm, sebagai seorang kakak aku mengerti... Dengan bilangan adik beradik yang hanya 3, kami memang rapat...kegagalannya baru2 ini benar2 membuatnya rasa
bersalah pada keluarga..namun pada aku setiap orang pasti akan gagal..tak kira Along, Aku atau adik..cuma yang penting, kita harus bangkit selepas kegagalan..kerana kegagalan akan terus mentertawakan kita andai kite terus duduk dan menangis...buat adek, be strong and dont give up..we always be behind u...Jangan lupa Allah sentiasa di sisi... Tegakkan tiang agama (solat 5 waktu), Allah akan sentiasa di sisi kala susah atau senang...la tahzan...


~klik pada gambar utk besarkan~

0 Kata Mereka:

.::Solat::.