Kamsahamida... =)

Tuesday, January 6, 2009

Dan Bila Dugaan Itu Datang..

Kiri Kanan
Depan dan belakang
Angin yang menderu tidak tahu bila datang
Hujan badai yang datang melanda
Bak singa lapar yang garang

Indah kan bait-bait lagu ni? Aku suka..bagi aku maksud yang tersirat di sebalik lagu ni sangat bermakna..Angin yang menderu dan hujan badai tu tidak pernah sirna dari perjalanan hidup aku..Sering menyapa dan adakalanya singgah untuk beberapa ketika ke dalam benak dan hati...

Pada masa itu, kekuatan mental dan ketabahan hati seharusnya menjadi peneman sejati..Namun sebagai seorang insan, aku sering lupa...Lupa ada kuasa yang Maha Agung yang bisa menghapuskan semua angin dan badai itu...Lupa dengan senjata yang paling berharga pada seorang mukmin, yang bisa membunuh 'musuh' dan 'bencana' yang datang menjengah..

Akibatnya, stress dan tekanan menjadi peneman setia, hingga terkadang aku hampir bertindak bodoh seperti manusia tanpa pegangan...Walhal telah diwasiatkan Al-Quran dan As-Sunnah sebagai panduan untuk aku memacu pedati kehidupan sendiri...Wallahu'alam

Ya Allah!
Jika telah Kau takdirkan itu bahagianku
Titipkan aku
Kekuatan jiwa setabah Maryam
Kekentalan semangat sejitu Siti Hajar
Kerana aku butuh keduanya
Untuk menangkis seribu satu peluru dugaan cabaran
Yang Kau titipkan
Untuk menebalkan dinding iman dan takwa dalam jiwaku
Agar bisa ku tuju jalan redha-Mu
Aku mohon Ya Allah!

0 Kata Mereka:

.::Solat::.