Kamsahamida... =)

Tuesday, March 9, 2010

~Ibu suka pakai baju berfesyen kan?~

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Bahagian C (Esei)

Soalan 2

Mei Lin mempunyai cita-cita untuk menjadi seorang pereka fesyen yang terkenal. Dia gemar membaca buku-buku yang berkaitan dengan fesyen. Namun, ibu bapanya tidak bersetuju akan cita-cita Mei Lin kerana mahu Mei Lin menjadi akauntan.

Apakah tindakan yang perlu dilakukan oleh Mei Ling bagi menyelesaikan masalahnya?

Jawapan pelajar X:

Mei Lin haruslah berkata pada ibu bapa kamu yang kamu tidak mahu menjadi akauntan. Jika kamu mahu jadi pereka fesyen kamu harus berkata " Kalau saya tak jadi pereka fesyen baju cantik tidak akan terjual di pasaran, lagipun ibu suka pakai baju berfesyen kan." Kamu haruslah meminta maaf selepas cakap.


Korang agak-agak budak ni lelaki ke perempuan?

8 Kata Mereka:

Helang Hijau said...

mmg sgt sivik.. siap suruh mintak maap lg pas wat loyar buruk kat mak.. hahahha

.::F.A.I.Z.A.H::. said...

zaki: hahaha.. taw xpe.. pecah perut weh.. ni br sorang.. ade lg mcm2 jawapan.. adess...

senyummmm said...

sllu bdk laki wt jwpan pelik gtu...ke bdk pmpuan pny jwpan????

.::F.A.I.Z.A.H::. said...

senyummmm: haha.. btol... 5 markah.. jawapan dak laki..

TMUkmkd said...

hoho dasyat~ kompem la laki tu :p

p/s emm pernah study kat umt ke? sebab saya jumpa site ni daripada blogger-umt punya site

ke megajar di umt?

.::F.A.I.Z.A.H::. said...

TMUkmkd: hehe... saya pernah study kat UMT.. student UMT jugak ke?

srsfeqah said...

haha..
ni subjek ape? sivik? sibbaik x kena ajar; sbb tetibe ada cikgu gstt

.::F.A.I.Z.A.H::. said...

kak feqah: a'ah, sivik... cni cekgu gstt ajar subjek2 utama gak.. sme rate je sume..

.::Solat::.