Kamsahamida... =)

Tuesday, March 11, 2008

Sekolah Kebangsaan Sahabat 16, Lahad Datu, Sabah.

3rd Sekolah rendah - Sekolah Kebangsaan Sahabat 16, Lahad Datu, Sabah. (1995-1997)

Lagu sekolah ni memang ak tak ingat langsung..Tapi lagu Sabah aku ingat ler sesikit..

SABAH TANAH AIRKU
NEGERI KITA YANG TERCINTA
PEMUDA PEMUDI...

Camtu ar lbey kurang...

Aku stat sekolah sini penggal 2 darjah 3...Aku masuk kelas 3 Anggerik..Kelas nombo 1 la tuh..
G daftar naik land rover...Selamber jerk..Hari 1st dah wat slack..Boley plak aku tertinggal pencil case kat umah..Selongkar punye selongkar, aku jumpe la pensel panjang jari kelingking aku dlam beg...Tapi...Aiseh...patah plak...so..nak tak nak...dengan selamber pinjam pengasah dak sebelah aku..

"Ada pengasah x?"aku tanyer

Dak tuh cam blur terpinga2. Aku tanya lagi sambil wat aksi mengasah pensel...Trus die senyum pastu die cakap..

"Ooo...Peraut.."

Aku pulak yang blur...Ooo, kat sini org panggil pengasah tu peraut eh???? Baru ku tau...
Haha...

Dugaan paling besar bila ada sorang dak neh tuduh aku curik duit die...Alo..5 kupang jer pun...Yang x tahan nyer, die boleh hasut satu kelas tuh..jangan kawan ngan aku...kahkah..budak2 kan..bese la tu..

Aku rilek..sabar jer...ak mmg x wat la benda2 macam tuh..bapak aku bg blanje ckup..siap mak aku bg tapau nasik lagi...

Lama2..kes tu senyap cam tu jer...yang paling best...dak2 tuh sume jadi bestfriend aku lak..hurm..hikmah di sebalik kejadian kan...hehe

Dugaan kedua..Aku bukan la nak riak..ecececeh..Aku dpat nombo satu...selaku dak baru, semua ni merupakan kejutan...Apa tak nyer..Mase mula2 masuk kelas tu, ader sorang mamat ni sound aku..

"Ko selalu dapat nombo 1 ea masa sekolah kat Tawau?"

"A'ah," aku jawab.

"Kat sini ko jgn harap lar...Tu, anak cikgu tuh, Amirin..Tetiap tahun die dpat nombo 1. Die tu terer tau,"pastu mamat tu trus blah.

Ek eleh..kalau die yang dpat nombo 1 x per gak..ini orang lain..Dak Amirin tu sikit pun x kerek, masa aku dapat nombo 1, die la org 1st dtg jumpa aku wish tahniah tau...haha

Lepas tu, masa ari penyampaian hadiah, aku turut membolot hadiah terbaik BM, BI, Agama n Mate...Ader la minah ne...x puas ati ngan aku..dengki ar tuh...die pinjam buku citer yang aku dpat tu..ngan pensel picit hadiah yang aku dpat tu gak...korang tau???Dia contengnyer buku cite aku tuh..Pastuh die patahkan pensel picit aku tuh...

Huahuahua..Aku nangis giler2...Aku pn kumpul korum aku...wat grup...aku tau dak neh takut ulat gonggok..Kitorang kutip banyak2 ulat gonggok..letak dalam kotak mancis..letak dalam laci meja dia..hakhakhak..tau ape jadi????Haha....Bertempik die satu kelas bile bukak kotak tuh..Nakal kan aku neh???Haha..Tapi ak dh mntak maaf dah..Kisah lamer..hehe

Masok drjah 4,aku dok kelas 1st lagi, 4 Anggerik result aku jatoh giler2...dpat nombo 9...huahua..sekali lagi aku sawan mate...truk giler markah mate aku...dapat C...Bapak aku ngamok sakan...Mase tuh salah aku gak..Banyak main..Pastuh dh pndai nk cinta2 monyet neh..huahua....Gatal...Dulu ar..Skang x dah...hehe...Lagi satu mase neh aku bz sket..Aku jadik ketus klas n pustakawan..Kalo rase mlas masok klas, aku lepak libry..knon2 on duty...wargh haha...

Aku rilek...Papepun, blaja kna trus...haha

Drjh 5 aku masuk 5 Amanah..Dh tukar..Anggerik nama lama, nama baru Amanah..Aku jadik ketua kelas...Bayangkan aku kena handle 52 org murid dalam kelas tuh...Sekolah ni mase tuh kecik jer..Bekas stor baja..bilik drjah pn x bnyak...tnds jgn ckap ar...x sanggup..rela sembelit dari masok jamban...kalo dah cibi(cirit birit) sangat baru g tndas...hurm..mcm2...sampai ada sorang mmber ni, siap terkucil dlam suar lagi...huahua...macam2...

Abes jer drjah 5, aku pindah semenanjung....Pindah Pahang...Sedey siot..tggal member2 cni..bkan snang nk dtg balik..huhu

0 Kata Mereka:

.::Solat::.