Kamsahamida... =)

Monday, March 10, 2008

Pertama kali masuk tadika

Hurm...1st time aku masuk tadika umur aku 3 tahun...bukan siyes pun...ikut Mak Jang aku coz die masa tu cikgu tadika kat Felda Lawin Utara...

Disebabkan tak siyes, so sesuke ati aku je la nak g atau tak tadika...Kerek sket la, mak cik aku kan cikgu..haha

Umur 5 taun aku tadika kat Tadika Estet Sawira, Muadzam Shah. Masa tu ayah aku kije pegawai FELDA Keratong Timur...Area Rompin...G tadika naik jip, awal2 pagi dh bangun coz tadika tu jauh dalam estet...Masa tu Keratong Timur baru je establish, jalan tanah merah lagi, umah kayu tak berketam lagi...Utan keliling...Tandas luar umah lagi...G tadika naik jip, bersusun anjing berlari ikut jip FELDA yang aku naik, cuak siot...Pape pun, blaja mesti diteruskan...

Umur 6 taun, aku betol2 masok tadika kat Tadika KEMAS Felda Umas-Umas, Tawau, Sabah. Nama jer KEMAS, tapi aku sempoi selekeh je g tadika...dengan rambut tocang 2, kadang2 satu(kalau bangun lambat), aku galas beg ngan bekal g kelas..Sampai time rehat cikgu panggil masuk bilik makan, ader makan free rupenyer...Yang aku x tahan n x suke skali pas makan die bg vitamin...Adoih...Aku paling tak suke maka ubat neh...Tak kire la ubat tu perise limau ke, stoberi ke, sirap limau ker..aku tak suke...aku kulum ubat tu, pastu berlari2 anak g jamban..watpe???aku luah balik vitamin tu...tak sanggup eden...huahua

Tapi kat situ aku kenal macam2 orang...Macam2 perangai..ada sorang tu, kalau aku tengok ibu jari tangan kiri aku, aku mesti teringat kat dia..nama die ayu...kenapa?...sebab dia pernah cubit aku sampai berbekas...sakit siot...tak cayer, korang jumpe aku, korang tengok ler tangan kiri aku...pastu sorang lagi kawan aku neh, die neh memang nakal...suker usik orang and amek barang orang...sampai satu tahap cikgu kunci die dalam jamban...meraung2 die dalam jamban...huhu..sekali dengar die meraung, rasa macam jamban tu ada puaka...ngeri siot...

Pengalaman mule2 knal ABC n 123 tu selalu terbayang2 dalam otak neh...kengkadang rasa nak balik zaman tu...wat la pape pun orang x kesah..paling2 pun orang cakap.

"Ala, budak-budak."

Hurm...Pape pun, aku rindu ngat ngan member2 tadika aku...Miz u all!

0 Kata Mereka:

.::Solat::.