Kamsahamida... =)

Friday, November 6, 2009

.::tak sampai hati::.

Selalu kawan2 cakap
aku ni banyak cakap n suke bergurau
Hee..ayat yang slalu aku terima
"eee..pae ni ade2 je idea die"
dan aku akan tersenyum lebar menerima kata2 ini..hehe

dan sikap ini kadangkala buat aku dekat dengan orang
tak dinafikan kadangkala sikap ini membuat orang jauh dari aku
that's not the point here
apa yang aku nak ceritakan ialah tentang
kesanggupan hati menjatuhkan air muka orang lain

ada orang cakap
orang yang banyak mulut nie selalu sakitkan hati orang
hurm...
pada aku tidak semua
aku sendiri tidak sampai hati melihat kesedihan di wajah orang lain
andai kata terkadang aku tersilap
sama ada tutur atau perbuatan
pasti aku akan cuba membuat orang itu tersenyum kembali
walau senyum itu kelat
namun aku cuma mahu memastikan bahawa
aku tak bermaksud membuat mereka tersinggung

justeru setiap kali perbalahan
aku cenderung utk diam
pada aku itu yang terbaik

pada mereka yang sampai hati
aku cuma membalas dengan senyuman
setiap perbuatan dan tutur kata mereka
walau hati seperti bara menanti marak
untuk apa aku simbah dengan minyak tanah???
hanya akan meleburkan hubungan teman dan sahabat menjadi abu

oleh kerana senyum itu selalu dibibir
mereka terus dengan sikap mereka
bercakap tanpa berfikir
mengusik tanpa henti
apa perlu aku menjauhkan diri??
baru mereka tahu rasa sebenar ku
mungkin tak perlu

buat teman2
aku cuma berharap
agar tiada perbuatanku yang menyakiti kamu
tiada lakuku yang membuka aibmu
jika ada
maaf
walau pasti kamu sukar melupakan
namun cukup kamu memaafkan
terima kasih...

2 Kata Mereka:

husna said...

x de la pae....emosi lebih kot nie...ape2 pun aku x pernah terasa dgn kau...kalau kau x de ...sunyi gak...dah lama x dgr kau buat lawak...hehe...

.::F.A.I.Z.A.H::. said...

husna: hahaha...thanx friend

.::Solat::.