Kamsahamida... =)

Friday, September 25, 2009

.::Aidil Fitri::.

1. Suasana:

Tahun ni merupakan aidilfitri paling meriah n happening dalam idop aku selepas zaman kanak2 aku berlalu...hehe...gamat n riuh rendah suasana kat umah tok ayah di Perak. Mana tak nyer, semua adek beradek ayah a.k.a mak sedara n pak sedara aku balek berhari raya di kampung.. except mak jang yg tetibe lak beraya di umah mentua pd pg raya pertama, tp sampai jugak umah tok petang raya tu...Yg paling seronok sepupu2 yang kecik2 lagi tu..untung dorang nie..mane tak nyer..sepupu2 ade yg dh beso n bg duet raye (termasuk la aku)...tyme kitorang dulu harap pd pak sedare n mak sedare je la...huhu... Apa pun bile dorang happy aku lg happy...penat melayan karenah masing2 y x pndai dduk diam... Lg 1 yg istimewa tahun ni, 1st tyme berhari raya dengan kakak ipar, Khairiah Hanim Ibrahim (bakal ibu Feb 2010).... Bertambah besar la sket keluarga kecik aku neh..hehe.. Insya Allah tahun depan Tok Ayah n Mak Tok akan dapat cucu dan cicit dalam bulan yg sama, Februari 2010.... (",)

Di Johor pulak biasa je..aku balik pon dh raya ke-3..ramai sepupu yg dh balik ke rumah msg2 atau ke rumah atok yg sebelah mak @ ayah plak....mse ak smpai tggl spupu lelaki yg dh beso2... senyum2 macam tu je la..then gi umah pak long kat keratong, melawat pak long yg x berape sehat dek sakit kencing manis, mata dh x nmpak dh... semoga pak long cepat sembuh...

2. Makan

Ketupat daun palas n rendang pedas..juadah wajib pagi raya kat umah tok ayah...Disebabkan keluarga besar tok ayah n mak tok berada di Penang, so hari raya pertama kerja kitorang maaaaaaaaaaaakan je la... nak berjalan ke rumah jiran dh beso2 neh segan lak..kalo dulu ye la, x dan dan dh terpacak depan tangga umah Tok Chaq jiran tok..hehe...tahun ni biarlah sepupu2 yg ketot2 tu plak sambung tradisi kitorang... Juadah sampingan tahun ni soto... Sup kaki tulang, sup ayam, rendang ayam n macam bese kueh mueh air tangan mak ngah..hehe...tq mak ngah..jangan banyak membebel, nnt cepat tue...ahakz....

Balik umah tok johor, ade lg la lemang walau rendang dh abes...yg penting kueh batang buruk ade...hehe...x de ketupat n rendang x pe...air kopi yang tok buat pon dh cukup dh...mmg klas kopi tok..hehe...

4. Duit raya

Dah tue2 ghope ini mane ade org nk bg duet ghaye ke teman...huhu...tp abang teman (bakal ayah Feb 2010) bg lg duet raye..hehe...tq2... tahun ni buat kali pertama aku memberi duit raya...oleh kerana anak saudara masih dalam perut lagi, so aku bg duit raye pd spupu2 je la...seronok dak2 tu mengira duit raye...teringat zaman kanak2 dulu...hurmm..

5. Family potrait

Kecoh sekampong mse nk bergambo neh..kejap sorang ilang..kejap kang yg sorang ni dh ade, sorang lg lak ilang...hahaha...mcam2 hal la...ape2 pon mmg gile ar...dua hari amek gambo keluarga..mane tak nyer...raye 1st tue fmly mak jang x de...yg aku letak ni raye pertama nyer pic je la...raye kedua tu sume selekeh semacam je..har2..x pakai bju raye pown..hahaha

My Family (gambo kabur, malas edit...hahahaha)

My Big Family....

~Ape2 pon, raye tahun ni mmg besh...harap2 aidil fitri tahun2 berikutnya akan kekal atau lebih meriah lagi~

0 Kata Mereka:

.::Solat::.