Kamsahamida... =)

Thursday, August 27, 2009

.::kenangan itu::.

Alhamdulillah, hari ni masuk hari ke 6 umat Islam berpuasa...sepanjang 6 hari ini baru 2 kali aku ke bazaar ramadhan... Coz duduk rumah kan... kalo x kompom ari2 berbuke ngan air tangan mak cik2 bazaar..hehe

Namun, Ramadhan tahun ini aku dpt rasa kehilangan...Kehilangan sesuatu yang aku tak dapat mase aku berpuasa zaman kanak2 dulu...

1. Keihklasan

kata orang Ramadhan ni boleh tambah rezeki... meniaga.. tapi pada aku kalau nak meniaga bukan untung yang diutamakan, tapi kebersihan makanan.. aku mengomel coz smalam aku dah nampak kuih lompat tikan + seurat rambut dan juga bubur lambuk + seurat rambut jugak... plus persekitaran kawasan meniaga yang memang x bersih... aku cakap kat ayah aku "ni kali pertama and terakhir dtg cni"...

2. Bersedekah

Dulu masa kecik2, bile lepas asar je mula la wat2 muke penat, bukan nak berbuka tapi malas nk gi antar juadah berbuka umah jiran..hahaha... tapi taktik x menjadi, mak cakap "pergi cepat" terus bangun capai beskal... pas satu rumah ke satu rumah.. balik ke rumah semula dengan mangkuk2 berisi kuih-muih lain.. miz that moment.. wonder why amalan tu makin lame makin lupus... harap2 takkan terus terkubur..

ermm... dua benda tu je yang aku nampak setakat ni... ape pon aku rindu zaman kanak2 aku... rndu pd sahabat2 lme @FELDA Umas2 Tawau n FELDA Sahabat Lahad Datu

0 Kata Mereka:

.::Solat::.