Kamsahamida... =)

Thursday, August 20, 2009

~Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan~

Alhamdulillah...masih diberi nikmat hidup dan iman dari Maha Esa.. Masih diberi peluang memperbaiki kesilapan diri dan bertaubat pada Yang Maha Pengampun...

Ramadhan tahun ini adalah yang kedua aku sambut dan bergelar guru... Tahun ini mungkin cabaran itu akan menjadi lebih hebat... Dengan pelajar yang ku kira kurang akhlaknya (harap mereka masih boleh dibentuk)... Ramadhan tahun ini aku harap akan membawa sinar hidayah pada aku, keluarga dan pada anak muridku di sini yang saban hari akan membuat kau menggeleng kepala, tersenyum itu jarang sekali... Maafkan aku jika aku mengeluh.. Kini mengerti tugas seorang pendidik itu amat berat...

Alhamdulillah awal Ramadhan tahun ini Insya Allah akan disambut di rumah bersama keluarga tercinta... Kebetulan 1 Ramadhan jatuh pada permulaan cuti sekolah... Rinduuuuuuuuuuu sangat pada mee kuah utara, cucur udang and kuah kacang mak... huhu..kecur air liur dibuatnya..

Satu lagi yang dirindui bulan puasa ni, berjemaah tarawih dengan teman2 di asrama...hurm...bila lagi nk rasa saat2 macam tu kan.. yg kelakar, after iftar kat dewan makan, dengan nakalnya membaling biji kurma dalam tray, memecahkan kesunyian senja teman2 lain menikmati juadah berbuka air tangan mak cik dewan makan... miz that moment...

Apa pun, buat semua SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN, HIASI IA DENGAN DOA DAN IBADAH KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT MALAM YANG LEBIH BAIK DARI SERIBU SATU MALAM... SEMOGA SEGALA AMALAN KITA DITERIMA ALLAH...AMIN

0 Kata Mereka:

.::Solat::.